onsdag 21 april 2010


Nu har det varit tyst länge, tyst på bloggen och tyst från våra politiker och tjänstemän.
För en månad sedan mailade jag till Gunnar Jansson och han sa då att i slutet av april bör handlingarna vara godkända och klara. Han sa att så fort de är klara så ska de kalla till ett möte med oss föräldrar.
Bara för att debatten tystnat något på Lidingö betyder det inte att inget händer. I media är debatten inte död.
Tidningen City har skrivit en artikel om oss, så även restaurangvärlden. Förra veckan fick jag en möjlighet att medverka i Lantz i P1, men kunde tvärr inte. Istället gjorde Camilla Sparring en strålande insats.
Jan Ogners undersökning redovisades i Lidingö tidning för ett tag sedan. Jag hade tänkt att skriva om det men luften gick lite ur mig efter jul. Tack Jan för din insats!
Idag fick jag ett tips om att LRF tagit fram en skrift för att hjälpa kommuner att ställa krav. Här finns mycket intressant att läsa. Kul att frågan drivs från så många håll och att kommunerna får konkret hjälp hur de ska ställa krav. Det ska blir intressant att läsa vad vår kommun knåpat ihop. Snart får vi hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar