tisdag 15 december 2009

Bäst i test: Pär besöker Carola på Katarina södra

Pär Bergkvist är en riktig vardagshjälte. Att prova igenom 100 skolkök på ett år är en grannlaga uppgift. Härom veckan besökte han en av Carola Magnussons, ni vet hon i skolakuten, entreprenader på Katarina Södra skola. Läs om det besöket här. Förhoppningsvis kommer han hit till Lidingö. Svarta Lådan som sköter maten på Futuraskolan ute på Gåshaga har bjudit in honom att prova maten. Pernilla Thor på ISS har sagt ok, men betonar att det är Lidingö kommun som formellt måste bjuda in. Sodexo är ju inte reptilsnabba att svara på mail, men det brukar komma ett svar till slut. Jag har hört av mig till Anna Fritjofson och Gunnar Jansson på Lidingö kommun för att de ska ge ok för Pär att komma på en testrunda. Så mina önskningar just nu är två. Att Pär ska komma ut hit och testa maten samt att jag kan skriva om en lika bra matupplevelse när jag besökt barnens skola som Pär gör efter att ha besökt Katarina Södra.


UPPDATERING: Fick mail i veckan från Anna Fritjofson på Lidingö stad och hon hälsar att Pär är välkommen att besöka valfria skolkök på Lidingö för test. Härligt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar