onsdag 7 oktober 2009

Nu är skolmaten på löpsedlarna


Vilken grej! Lidingö Tidning skriver om namninsamlingen och Josefin är intervjuad. [Edit: Länk till artikeln på lt.nu.] Tycker också att det börjar röra på sig. Pratade med Gunnar Jansson imorse som är projektledare för hela upphandlingen på Lidingö Stad. Han vill gärna ha en inblandning av föräldrar i upphandlingen. Dock menar han på att det finns aspekter kring konfidentialiteten kring själva upphandlingen som komplicerar det hela. Min enda invändning mot detta är att jag inte vill hamna i någon slags gisslan situation gentemot Lidingö Stad utan att samverkan ska vara väl definierad och inte bara kunna ignoreras som varandes för dyr, omöjlig eller av annat skäl kunna marginaliseras. Gunnar lovade i alla fall återkomma med en lite mer tydlig förfrågan. Hoppas några av er som läser detta skulle vilja ingå i en sådan grupp.


Sen håller vi på med en bloggstaffett. Vår tanke är att alla politiska partier får skriva lite om vad de tycker i ämnet och publicera detta på denna blogg. Ett parti per vardag under 7 dagar. Jag har inte mailat och frågat alla. Det gör jag imorgon. Men kul är att KD änmält sitt intresse redan. Min  kommentar kring att deras e-post inte fanns på Lidingö stad hemsida visade sig vara en lika billig som dålig poäng. När jag hittat mailadressen så svarade Jessica Nyberg snabbt och visade sig även vara aktiv Twittrare på @jessicanyberg. Minna KlintzFolkpartiet svarade också så nu inväntar vi bara svar att de vill vara med i bloggstaffetten. Jag är oerhört sugen på att höra vad våra folkvalda tycker, tänker och funderar kring just skolmaten.

Och fortsätt höra av er med idéer och tillrop. Mail: grafstrom[at]gmail.com

Edit: Man ska inte skriva inlägg sent på kvällen om man inte tycker syftnings- och stavfel är en del av grejen... Rättat nu!

Edit 2: Mårten Dahlberg (S) har mailat att de är på. Nu väntar vi på M, C, LP, MP och V.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar